Firma/selger
Bjørvika Blomster AS
Org. nr. 926 373 374
Operagata 77E, 0194 Oslo
Postadresse:
Operagata 33, 0194 Oslo
Tlf. nr +47 40 00 21 26
Epost
post@bjorvikablomster.no
Bilder og informasjon på nettsiden er Bjørvika Blomster AS, partnere og/eller krediterte opphavshavere sin eiendom, og kan ikke kopieres uten tillatelse.
Priser og betaling
Alle priser på nettsiden er oppgitt i norske kroner inkl mva. Ved levering tilkommer frakt og evt omkostninger fra kr 150,- (ved ordinær levering). Handlekurven viser pris inkl omkostninger.
Hvis du velger "Hent i butikk" påløper ingen omkostninger.
Betaling i nettbutikk skjer ved kortbetaling eller faktura (gjelder kun bedriftskunder eller etter avtale). Ved betaling med Visa eller MasterCard kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Faktura blir utstedt ved forsendelse av varen med 10 dagers betalingsfrist og sendes til oppgitt e-postadresse eller EHF.
Ved levering av flere antall av samme produkt til samme leveringsadresse kan ekstra fraktkostnader påløpe, dette vil bli opplyst underveis i bestillingsprosessen. Større bestillinger har egne leverings- og fraktkostnader. Kunden vil bli kontaktet hvis det er aktuelt. Ta gjerne kontakt for mer informasjon før du legger en større bestilling i nettbutikken.
Faktura til privatpersoner (over 18 år) kun etter avtale. og med 10 dagers betalingsfrist. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.
Bestilling og levering
Du vil motta bestillingsbekreftelse på oppgitt e-postadresse etter gjennomført bestilling. Ta kontakt hvis du ikke mottar bekreftelse eller du finner noe som er feil i bestillingen. Dersom vi har spørsmål, informasjon eller oppdager feil i bestillingen, vil vi ta kontakt på oppgitt mobilnummer alternativt oppgitt e-postadresse. Hvis bestilt produkt ikke er tilgjengelig eller er utsolgt, og vi ikke får kontakt før bestillingsfristen for levering løper ut, forbeholder vi oss retten å sende lignende produkt eller å kansellere bestillingen hvis vi ikke kan tilby noe lignende. Nb gjelder kun blomsterprodukter.
- Varene kan enkelt hentes i butikken i Operagata 77
-
Vi leverer i Oslo, Bærum, Lørenskog, Asker og Kolbotn med Bring
-
For levering kl 09-13 mand-fred, må vi ha din bestilling senest kl 17 virkedagen før
-
For levering kl 15-20 mand-fred, må vi ha din bestilling senest kl 12 samme dag
-
Levering lørdag kl 12-16 må bestilles senest kl 17 dagen før
-
Ingen levering søndager og helligdager
-
Levering fra kr 150,-
Blomsterlevering formidles av Bring, og bestiller er ansvarlig for at mottaker er hjemme og kan ta emot blomstene. Blomstene kan henges på dør hvis det er notert i bestillingen og mottaker kommer hjem innen rimelig tid. Blomstene vil ikke henges på dør i boligblokker hvor sjåføren ikke kommer inn i oppgangen eller hvis utetemperatur/værforhold ikke tillater det.
Hvis mottaker ikke er hjemme og blomstene ikke kan henges på dør, vil blomstene leveres tilbake til butikken. Hvis bestiller ønsker ny levering til samme eller ny adresse påløper ny leveringskostnad. Blomstene kan også hentes i butikk uten gebyr.
Vi leverer til begravelse og bisettelse i Oslo og Bærum senest en time før seremonien starter. Levering fra kr 150,-.
Blomster til begravelse og bisettelse må bestilles senest to virkedager før seremonien finner sted. Vi kan evt hjelpe deg hvis fristen er kortere og hvis du ikke trenger kransebånd til blomstene. Ring oss på tlf +47 40 00 21 26. Blomstene vil i tilfelle leveres med et håndskrevet kort.
For ekspresslevering og spørsmål om levering til et bestemt tidspunkt, ta kontakt på tlf +47 40 00 21 26.
Reklamasjon og angrefrist
Hvis du har noe å utsette på kvaliteten til blomstene du mottar, ber vi den som har bestilt blomstene om å ta kontakt med oss på telefon eller mail senest to dager etter levering. Vi vil gjøre vårt beste slik at du/dere skal bli fornøyd. Husk kvittering og bilde på blomstene. Ved reklamasjon følger vi kjøpsloven og vi har i tillegg 5 dagers holdbarhetsgaranti på snittblomster forutsatt riktig stell.
Hvis du har noe å utsette på holdbarheten i henhold til holdbarhetsgarantien, kom innom med blomster og kvittering så får du nye blomster eller en tilgodelapp. Ta kontakt på telefon eller mail, hvis du ikke har mulighet å komme innom butikken. Husk også at blomster har naturlig ulik forventet levetid.
Blomster og planter regnes som ferskvare og er unntatt lov om angrerett. Ved kjøp av andre produkter enn blomster og planter, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Våre bukettkurs går under kategorien tidsbestemte hobbykurs og er unntatt angrefristloven, men kan gis bort eller selges hvis du ikke kan bruke plassen selv.
Hvis du ønsker å kansellere en blomsterbestilling, ber vi deg om å ringe oss i god tid innen leveringstidspunkt. Det er i de fleste tilfeller mulig å kansellere hele bestillingen, såfremt varer ikke er bestilt spesifikt for bestillingen, eller at varen er laget, pakket og evt levert. Kunden skal være informert om disse tidsfristene, som vil variere etter type bestilling og vil bli belastet for kostnader som ikke er refunderbare.
Ved forsinket eller manglende levering, som ikke skyldes kunden eller forhold på kundens side, vil vi gjøre vårt beste for å levere innen ny rimelig tidsfrist. Kunden har også rett å heve kjøpet, og/eller kreve kjøpesummen tilbake. Vi ønsker skriftlig beskjed per e-post hvis dette skjer.